Som en skadeskjuten liten fågel

Som en skadeskjuten liten fågel kom hon hit för 2 år sedan .

Hon var i så dåligt tillstånd. Det var sociala som bad oss om hjälp.

              De sa att hon skulle bara stanna någon månad.

Mamman djupt alkoholiserad och de bodde i ett ruckel till hus.

En dag ville mamman ta hem henne över dagen för hennes bror hade kommit.

Jag kan inte neka en sådan sak eftersom vårdnaden inte var fråntagen.

Hon lovade att vara tillbaka med Karina innan lunch.

Men ingen Karina dök upp. Jag ringde och ringde, men telefonen var avstängd.

Klockan 5 var jag näst intill hysterisk .

Jag ringde då till sociala och talade om för dem vad som hade hänt och hur det blir när de beslutar

om så helkorkade saker som att en djupt alkoholiserad mamma får ta hem sitt barn,

även om det bara skulle vara ett par timmar. Vi åkte till huset där mamman bor med det satt ett hänglås på grinden.

Vi ringde polisen som också var ute och letade.

Jag vet inte hur många timmar vi letade innan vi insåg att vi inte skulle hitta henne.

Den natten sov jag knappt någonting.

På morgonen kom Karina tillbaka, mamman vågade naturligtvis inte komma hit ,

så henne fick jag aldrig tillfälle att träffa igen.

Karina hade varit uppe hela natten. hon berättade att hon hade fått en liten fisk att äta

och att mamma och hennes bror hade druckit massor med sprit.

Hela hennes huvud var fullt av löss.

Vi hade inte en chans att få bort allt det var som en myrstack, så vi fick klippa hennes hår.

Vi brukar försöka undvika det men den här gången gick det inte.

När hon var avlusad och ren fick hon den här fina träningsoverallen som hon älskade.

För c.a ett halvår sedan fick vi reda på att mamman hade avlidit.

I dag fyller Karina 9 år och i dag är hon en lycklig liten tjej som är väldigt mån om hur hon klär sig och uppför sig.

Så här lycklig är Karina i dag. Grattis vår lilla Prinsessa på din födelsedag.

I kväll ska vi fira dig ordentligt

En reaktion till “Som en skadeskjuten liten fågel

Lämna en kommentar